Глобул прилага двойни стандарти по отношение на преносимостта
Мобилтел вече сезира КРС за конкретни случаи на възпрепятстване на преносимостта от страна на Глобул Само преди месец Глобул спря без предупреждение 50 сим карти на варненска фирма, поискала да прехвърли номерата си към Мобилтел: http://video.v2.bgnes.com/view/8962 Благодарение на този акт работещите там останаха без никаква комуникация, въпреки редовно плащаните сметки. Глобул задържаше преписката за пренос на мобилните номера почти 7 месеца, до момента в който операторът едностранно спря сим картите на фирмата, при което процедурата по преносимост е невъзможна. Това е само един от многото примери за нелоялната практика на Глобул по отношение на преносимостта на номерата. След старта на процеса по преносимост на номерата при "едно гише" едва около 10 % процента от заявени над 1400 номера за пренасяне в мрежата на Мобилтел от мрежата на Глобул са реално пренесени. Точно Глобул е операторът, който отказва на потребителите да се пренесат, като използва аргументи като например факта, че потребителят е сменил своята лична карта и нейният номер не съответства на този, отразен в системата на Глобул. При масовата смяна на лични документи, подобен тип антипотребителски решения имат огромен ефект. Липсата на посочен в заявлението вход или номер на апартамент, като част от постоянния адрес, също се използва от Глобул като основание да се откаже преносимост на потребителите. Друг подобен метод е, при наличие на няколко представляващи на едно юридическо лице с еднаква представителна власт, да се изисква заявлението да е подписано от представителя, който преди години е сключил договора с Глобул. За прилаганите некоректни практики Мобилтел вече е сезирала КРС. Въвеждането на процедура за преносимост на едно гише беше съпътствана с необходимост от цялостна реорганизация на процеса, въвеждане на множество нови системи и промяна на съществуващи. Всеки от операторите изпита затруднения при осъществяване на промяната, най-вече поради кратките срокове, в които тя трябваше да се осъществи. Известно забавяне в преноса на номера от един оператор към друг има при всички оператори, предвид кратките срокове за въвеждане на процедурата. Освен това, за период от един месец старата и новата процедура за преносимост трябваше да работят паралелно и това допълнително създаде затруднения. Бихме желали да подчертаем, че Мобилтел имаше водеща роля при осъществяване на тази промяна, като играеше активна роля в процеса на преговори и подготовка на всички необходими основополагащи документи и при извършване на последващите технически дейности между операторите.