Телефоните на Мтел – със седемцифрени номера
088 ще е единственият код за достъп до най-голямата
мобилна мрежа в България
В съответствие с новия номерационен план, телефоните на всички абонати на Мтел вече ще съдържат седем цифри след 088 - кодът за достъп до мрежата на оператора. Така българската компания изпълнява решението на регулаторния орган – Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), и се съобразява с изискванията на Международния съюз по телекомуникации (ITU) всеки мобилен оператор да има един код за достъп. Промяната няма да доведе до увеличаване на цените на услугите на Мтел. От 4.00 часа на 20 юли 2003 г. (неделя) кодът за достъп до мрежата на най-големия мобилен оператор в България ще бъде само един - 088. На практика досегашните телефонни номера на абонатите на оператора се запазват. Единственото, което трябва да се направи за да бъде набран телефон от мрежата на Мтел - от която и да е мрежа, включително тази на Мтел, е да се добави допълнителна цифра 8 веднага след нулата, преди първата осмица от кода на Мтел. Така например телефонен номер 087 123456, след 4.00 ч. на 20 юли 2003 г. ще се набира като 088 7123456 088 123456, след 4.00 ч. на 20 юли 2003 г. ще се набира като 088 8123456 089 123456, след 4.00 ч. на 20 юли 2003 г. ще се набира като 088 9123456 Самата промяна на вече действащите номера ще бъде направена автоматично и едновременно от телефонните централи на оператора. От 20 юли 2003 г. новите клиенти ще получават седемцифрени телефонни номера. Кратките телефонни номера, ползвани за предоставянето на различни услуги – информационни, таксиметрови, забавление и др., няма да бъдат променяни. Универсалният код 088 ще улесни максимално потребителите на услугите на Мтел. В момента сигналът на Мтел покрива над 95% от населението на България. Изпълнението на решението на КРС ще даде възможност на най-големият български мобилен оператор значително да увеличи броя на абонатите и качеството на услугите си в съответствие с мащабната си инвестиционна програма. Всички клиенти на М-тел денонощно могат да получат допълнителна информация на *88 - телефонът на Центъра за обслужване на клиенти, или на интернет страницата на оператора www.mobiltel.bg
София,
27 май 2003 г.
Дирекция “Връзки с обществеността”
“МобилТел” ЕАД