Най-добрите дигитални училища

През последните години училищата съзряха позитивите от въвеждането на дигитални процеси в обучението. Пандемията от COVID-19, която промени начина на преподаване в последните две учебни години обаче, се оказа възможност за много училища да затвърдят нуждата от по-бързото въвеждане на дигитални технологии във физическите и виртуалните класни стаи и да реализират редица промени в тази посока. Българските учители ежедневно разчитат на иновациите и технологиите в обучението, така че то да бъде далеч по-интересно и мотивиращо за учениците. Това се доказва от получените 124 проекта в конкурса „Дигитално училище на България“ от цялата страна. Сега е време експертното жури на конкурса да оцени най-добрите сред тях, които ще бъдат отличени и наградени в началото на 2022 година. Очаквайте повече информация скоро!

Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ А1 България за наградите „Дигитални отличници“

  • За наградите
  • Партньори
  • Нашето жури
  • Как да кандидатстваме

За наградите



Последните две учебни години минаха под знака на пандемията от COVID-19 и дистанционното обучение. Всяка криза обаче е и възможност. Именно това доказаха българските учители, които успяха не просто да пренесат класните статии в дигиталния свят, но и да открият нови, по-добри и по-интересни начини за преподаване. Тях ще отличим в този конкурс.

В А1 имаме мисия за подобряване на цифровите умения на младите хора и дигитализация на обществото. Затова заедно с фондация „Заедно в час“ ще отличим дигиталните училища на България, които пренесоха успешно технологиите в класните стаи. Ще разкажем как иновациите промениха учебния процес и го направиха по-лесен, по-забавен и по-ефективен. А най-добрите ще получат награди.


Категории

Наградите са общо 6. Ще изберем по две училища, едно от голям град и едно от малко населено място във всяка от трите категории:

    • Дигитален урок
    • Дигитален проект
    • Дигитална организация на преподаването

Ще има и седма специална награда за:

  • "Иновативна идея"

Ако имате идея, в която вярвате искрено, но все още не сте реализирали на практика в училище – споделете я с нас. Тя ще попадне в категорията „Иновативна идея“, а за победителя ще има специална награда.


Какво печелят победителите?


Всяко наградено училище ще получи интерактивна дъска, която превръща учебния процес в интригуващо мултимедийно преживяване. С тази дъска учителят може да разработи свои собствени динамични уроци и презентации, които да изпраща на учиниците и колегите си. Учебният час става много по-жив и динамичен, а децата имат възможност да визуализират учебното съдържание и да го усвояват много по-правилно и трайно. Интерактивната дъска позволява много по-интересен модел на работа в класната стая и извън нея.

„Децата трябва да научат, че технологиите са нещо повече от играчки или забавление. Училището е най-доброто място за това. Ако училището е в състояние да предаде тези умения, младите хора се научават как правилно и отговорно да използват интернет и дигиталните медии за своето бъдещо развитие. Благодаря на всички учители, които правят това възможно!" - каза д-р Нели Колева, ръководител на екип „Стратегически партньорства” в „Заедно в час”


Нашите партньори

Конкурсът се провежда с подкрепата на МОН

Запознайте се с нашето жури


д-р Нели Колева, ръководител на екип „Стратегически партньорства” в „Заедно в час”


Нели Колева е ръководител на екип “Стратегически партньорства” в “Заедно в час” от 2019 г. Преди присъединяването си към екипа, д-р Колева преподава английска и американска литература, сравнително литературознание, теория и практика на превода, английски, френски и немски език в Universite de Haute Bretagne в Рен, Франция и Rice University в Хюстън, САЩ. Бакалавърската ѝ степен е по американска литература и френски език от Middlebury College, САЩ, а докторската ѝ степен по сравнително литературознание е от Rice University, САЩ.


Ева Майдел, член на Европейския парламент и председател на най-голямата европейска организация – Европейско движение

Ева Майдел e член на Европейския парламент от 2014 и председател на най-голямата организация на асоциации и граждански движения в Европа - Международно Европейско движение. Тя е инициатор и член на сдружение Образование България 2030 и координатор на Мрежата на младите евродепутати от Европейската народна партия (ЕНП). Фокусът на работата на Ева Майдел е насочен към три приоритета: по-качествено образование, повече възможности за предприемачите и развитие и внедряване на технологиите. Два пъти е носител на приза „Евродепутат на годината“ в различни категории. Работата ѝ е призната от авторитетни международни издания като Файненшъл Таймс, Форбс, Политико и други.


д-р Ваня Кастрева, началник на Регионално управление на образованието, София-град


Д-р Ваня Кастрева е началник на Регионално управление на образованието, София-град от 2016 г. Била е заместник министър на образованието в няколко кабинета. За цялостна дейност в сферата на българското образование е удостоена с почетното отличие на министерство на образованието и науката „Неофит Рилски“ и десетки други награди, отличия и грамоти на различни институции. Автор е на монографията „Финансова автономия в българското училище в условията на делегираните бюджети“, София, издателство „Парадигма“, 2017 г.


проф. д-р Галин Цоков, преподавател по управление на образованието в ПУ „Паисий Хилендарски“

Галин Цоков е преподавател по управление на образованието в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, доктор по педагогика. От 2016 година е Директор на Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти на Пловдивския университет, а от 2019 г. е и главен редактор на списание „Педагогика“. Член е на Комисията за иновативните училища към МОН. Има специализации в областта на образователното лидерство и образователния мениджмънт в Банкстрийт колеж по образованието, Ню Йорк (2014г.); Валенсия, Испания (2008 г.), Амстердамски университет, Холандия (2002 г.). Професор Цоков е автор на над 110 научни публикации, издадени в България и чужбина.


Димитър Абрашев, водещ на предаването „Директно“ по Bulgaria ON AIR


Димитър Абрашев има дългогодишен опит като репортер и редактор в радио, телевизия, печатни медии, както и в Българската телеграфна агенция в продължение на повече от 12 години. В Bulgaria ON AIR е познат като автор на съдебното предаване „Темида“ още от създаването на телевизията. От 13 юни 2016 г. е водещ на всекидневното актуално токшоу "Директно". Има опит и като преподавател в Националния институт на правосъдието и Военна академия „Г. С. Раковски“.


Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1


Илияна Захариева е директор Корпоративни комуникации в А1. От януари 2019 година е председател на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). Илияна Захариева има почти 20 години опит в сферата на корпоративните комуникации, връзките с обществеността, маркетинга и рекламата. Има диплома от Chartered Institute of Marketing, London, London School of Public Relations, както и магистърска степен от Факултета за нови и класически филологии и Факултета по славянски филологии на Софийския университет в София.


Критерии и указания за кандидатстване в наградите „Дигитално училище на България“

  • Кой може да участва?

    Всички училища на територията на Република България.

  • Как да кандидатствам?

    Попълнете формата за участие с данни на училището, като прикачите файл с описание на проекта и резултатите от него (в PDF формат, а ако файловете са повече от един следва да се архивират). Ако файлът е по-голям от посочения размер или искате да споделите допълнителни материали – видеа, снимки или друго, използвайте платформа за споделяне на файлове и посочете линк към тях в съответното поле.

  • Кога е крайният срок за подаване на кандидатури?

    Крайният е срок е 30.11.2021г.

  • Кое е голям град и кое – малко населено място?

    В този конкурс за представители на големите градове ще се приемат всички училища, които са базирани в столицата София или един от останалите 27 областни центъра на страната. За представители на малките населени места ще се смятат всички училища от останалите градове и села в България, без значение от населението им.

  • Kaк се оценяват проектите?

    Жури с експерти в образованието, представители на А1, фондация „Заедно в час“ и медийните партньори от Investor Media Group ще оценяват по следните критерии:

    • Обхват на проекта – до колко ученици е достигнал (максимум 30 точки)
    • Използвани иновативни и дигитални подходи – приложение на нови технологии и креативност (максимум 30 точки)
    • Постигнати резултати - какви са били поставените цели и доколко те са постигнати (максимум 30 точки)
    • Презентация - за оригиналност при представяне на проекта (10 точки)
  • Какви са категориите за участие?
    КатегорияЕлементи на представянето
    (търсим отговор на тези въпроси)
    Дигитален урок
    • Какво научиха учениците?
    • Как го научиха?
    • Защо това беше полезно за тях?
    • Защо им беше по-интересно да усвояват новите знания онлайн?
    Дигитален проект
    • Каква беше целта на проекта?
    • Какви бяха етапите на проекта?
    • Какви методи и решения използвахме?
    • Какви резултати постигнахме?
    Дигитална организация на преподаването Как учителите са реорганизирали работата си, така че да включва повече елементи на дигитализация:
    • Каква нужда идентифицирахме?
    • Какви дигитални решения използвахме?
    • Какви бяха етапите на дигитализация?
    • Какви цели постигнахме?
    • Каква е обратната връзка на учениците?
    • Кои са научените уроци?
    Иновативна идея
    • Каква е идеята Ви?
    • Какъв проблем ще реши?
    • Какви са възможностите за реализация, според Вас?
    • Реализирана ли е от друго училище (в България или по света)?
  • Имам въпрос. Как да попитам?

    Пишете ни на csr@a1.bg