Какво трябва да знаете
Какво трябва да знам преди да пътувам в чужбина?
За да може да инициирате изходящи повиквания докато сте в роуминг е необходимо да избирате номерата с международния им телефон код, като не забравяте преди кода и номера да сложите + или 00.
Например, за да изберете български номер, въведете „+“ или 00, след това „359“ и 9-цифрения телефонен номер.
Може да се свържете с центъра за обслужване на клиенти по следните начини:
- чрез Онлайн чат с наш сътрудник
- на номер +35988123, безплатен от страните в ЕС, Исландия, Лихтенщайн и Норвегия. В останалите държави тарифирането е според роуминг тарифния Ви план (като обаждане към България).
В случай на кризисни ситуации - природни бедствия, възникване на военни конфликти, терористични актове, политически размирици и др., следва да се свържете с МВнР на номер +359 2 948 24 04 (денонощна дежурна линия в Министерство на външните работи). При регистрация в мрежата на чужд оператор ще Ви изпратим SMS нотификация с номера.
Международен роуминг е възможността да използвате номера си извън територията на България. Когато с вашия номер сте регистрирани в мрежата на чуждестранен оператор, проведените разговори от страната, в която се намирате, до която и да е друга държава, са разговори в роуминг.
Международен разговор е обаждане, което провеждате с българския си номер от територията на България към чуждестранен номер (префиксът на номера е различен от +359).
Повече информация за цените на международни разговори можете да намерите тук
Всеки клиент на договор към A1 България, при който е налице възможност за ползване на услугата международен роуминг, може да я активира първоначално чрез:
- изпращане на SMS на съответния кратък номер за избрания роуминг тарифен план (от България)
- сайта на А1 тук
- мобилното приложение Моят А1
- подписване на приложение за избор на тарифен план в А1 магазин
- свързване със Сътрудник обслужване на клиенти на +35988123 от роуминг (от друг номер)
- автоматичното меню на *88 (от България)
- за бизнес клиенти активацията се осъществява, чрез Търговски представител.
Пълна информация относно условията на роуминг тарифните планове може да намерите тук, а за допълнителни роуминг тарифи тук
За клиентите на Предплатен пакет роуминг се предлага с предплатени планове „Парти“ и „Стандарт“, при които услугата роуминг е активирана по подразбиране.
Може да проверите дали имате активна услугата роуминг, както и използваните условия, чрез Моят А1 или през автоматичното меню на *88
Информация за ползваните услуги в роуминг ни се предоставя със закъснение, което може да е 30 дни. Това означава, че част от потреблението Ви в роуминг може да бъде отразено в последващи месечни фактури.
Потреблението в роуминг в детайлната справка (В) се отразява в българско време, независимо от часовата разлика с посетената дестинация.
За мобилен интернет в роуминг автоматично е активиран лимит от 117 лв. с ДДС (97,50 лв без ДДС). При достигане на посочената сума, достъпът до мобилен интернет в роуминг се преустановява до началото на следващия таксуващ период. Гласовите повиквания и кратките съобщения не се ограничават при достигане на лимита за мобилен интернет в роуминг
Ако имате нужда от повече трафик за мобилен интернет в чужбина и сте абонат на договор, може да премахнете лимита си. Това може да бъде направено по следните начини:
- чрез SMS на номер 17832 с произволен текст (краткото съобщение към 17832 е безплатно от България и се таксува според роуминг тарифния план от чужбина).
- чрез www.а1.bg или в магазините на А1.
- чрез автоматичното меню на номер +35988123 от роуминг и *88 от България.
Ако сте клиент с предплатена карта, може да премахнете лимита си, като изпратите SMS на 17834 с текст "stop" (краткото съобщение към 17834 е безплатно от България и се таксува според роуминг тарифния план от чужбина).
Всеки клиент (на договор или с предплатена карта) получава уведомителни SMS-и при достигане на 80% и 100% от лимита за мобилен интернет в роуминг.
Информация за използваната сума от лимита може да получите с безплатно обаждане на номер +35988123 (за страните от ЕС).
Кредитният лимит е възможност, която А1 Ви предоставя за ползване на услуги до определена месечна стойност. Спирането на номера при достигането й обаче не е гарантирано, тъй като данните за гласови повиквания и SMS, на база на които се извършва тарифирането в роуминг, А1 получава от роуминг партньорите си със закъснение.
Кредитният лимит е различно понятие от лимита за мобилен интернет в роуминг. Прилагането на кредитен лимит е право на А1 и при достигането му е възможно, да бъдат спрени всички услуги (но не е задължително, когато лимитът е достигнат да бъдат спрени). За разлика от кредитния лимит, при достигане на лимита за мобилен интернет в роуминг А1 ще ограничи услугата мобилен интернет в роуминг.
Предоставената възможност от производителя на вашето устройство, за ограничаване на достъпа до интернет в роуминг, не е гарантиран. Настройката за ограничаване на мобилните данни невинаги е съвместима с мрежата на роуминг партньора и е възможно независимо, че сте деактивирали мобилните данни през устройството пак да бъде генериран трафик на данни.
Затова Ви съветваме винаги да избирате подходящата за вашето пътуване роуминг тарифа, дневен роуминг пакет и/или месечен роуминг пакет тук .
Ако все пак искате да ограничите мобилните данни от устройството с цел да избегнете възможния нежелан трафик, то следва да го направите по следния начин:
За Android стъпките са:
- Настройки-> Мобилна връзка за данни->Мрежов режим-> 2/3G
- Настройки-> Мобилна връзка за данни-> Мрежов режим -> Мобилни данни
За Android с английски език на менюто, стъпките са:
- Settings-> Connections/Network-> Mobile network-> Netwwork mode-> 2/3G
- Settings-> Connections/Network-> Mobile network-> Data Roaming
За IOS стъпките са:
- Settings-> Mobile Data-> Mobile Data Options-> Mobile Data-> Voice & Data-> 3G
- Settings-> Mobile Data-> Mobile Data Options-> Mobile Data-> Data Roaming
Ако се намирате в пограничен район на България и желаете да предотвратите неволно регистриране в мрежата на чужд оператор, е необходимо от телефона Ви да преминете на "ръчен" режим (manual), и да изберете А1 за Ваша мрежа.
Също така, можете да свалите, разработеното от КРС Приложение „Roaming Protect”, което да Ви ви информира за районите в България, където съществува повишен риск от несъзнателен роуминг, както и да Ви предупреди, ако Вашето мобилно крайно устройство се свърже с нежелана от вас чужда мобилна мрежа.
Приложението е безплатно и е достъпно в мобилните магазини GooglePlay или AppStore, на адреси:
https://play.google.com/store/apps/details?id=bg.crc.roamingapp - за ползватели на устройства с Android ;
https://apps.apple.com/bg/app/roaming-protect-bg/id1571033575 - за ползватели на устройства с iOS.
На посочените адреси могат да бъдат намерени и кратки инструкции за инсталирането и ползването му.
На страницата на КРС, на адрес https://roaming.crc.bg, е публикувана Интерактивна географска карта, на която ще се визуализират регистрираните чрез приложението случаи на несъзнателен роуминг и ще се предоставя информация за районите на територията на Република България с най-висок риск от несъзнателен роуминг.
Клиентите могат да се откажат от получаване на автоматични SMS съобщения в роуминг, с изпращане на SMS с произволен текст на номер 17833.
След изпращане на SMS към номер 17833 се получава автоматичен потвърдителен SMS с текст:
„Здравейте, всички информационни роуминг SMS ще бъдат спрени до 2 дни. Ако желаете отново да получавате всички или конкретни SMS, обадете се на *88. А1“
Важно е да знаете: Отказът от получаването на информационни SMS в роуминг ще прекрати известяването на номера Ви за цени, оставащи MB в роуминг и предстоящо таксуване.
Когато посещавате Турция като чужденец, можете да използвате телефона си до 120 дни в международен роуминг или с турска SIM карта, без да е необходимо да го регистрирате. След 120 дни устройството Ви ще бъде блокирано от трите турски мобилни телефонни мрежи.
Обаждания, докато сте в роуминг към номера, които са обявени за безплатни в друга държава (например: UK toll free number 0800 XXX XXXX), могат да бъдат таксувани, поради факта че те са безплатни само за абонати, ползващи мобилни услуги от оператор от тази държава – в дадения пример от Великобритания. С оглед на това, то следва да бъдете внимателни при набирането на негеографски номера докато сте в роуминг.
Някои от операторите вече не поддържат 3G мрежи. В такива случаи не може да се ползва интернет от клиенти с 3G SIM карта или 3G апарат. Ако SIM картата или апарата Ви поддържат само 3G технология Ви препоръчваме да ги подмените в случай, че Ви предстои пътуване, за да използвате мобилен интернет в роуминг.
Държава | Код |
---|